نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

مسئولیت مدنی دولت در برابر اتفاقات پیش بینی نشده

مسئولیت مدنی دولت در برابر اتفاقات پیش بینی نشده

در دانلود پایان نامه رشته حقوق به پایان نامه مسئولیت مدنی دولت در برابر اتفاقات پیش بینی نشده می پردازیم


مشخصات فایل
تعداد صفحات58
حجم0/103 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته حقوق

مسئولیت مدنی دولت در برابر اتفاقات پیش بینی نشده

 
 
مقدمه : 
در علم حقوق هر گاه سخن از مسئولیت به میان می آید اساتید علم حقوق آنرا همواژه با مترادف با ضمان می آورند که گاها این مسئولیت قهری است یعنی اراده طرفین در ان نقشی ندارد و بدون رضایت متعهد و به حکم قانون بوی تحمیل میگردد مانند ضمان ناشی از اتلاف.که در این حالت مسئولیت بر مبنای تخلف از انجام قرارداد یا عهد شکنی و یا ضمان ناشی از عقد نیست بلکه مسئولیت بسبب وقوع حادثه ای است که غیر قابل پیش بینی بوده و نمیتوان این حادثه را بر کسی منتسب نمود و او را محکوم به جبران خسارت نمود آنچکه در این بحث مورد توجه قرار خواهد گرفت اینست که آیا دولت بعنوان حاکمیت در جلوگیری از ورود خسارت مسئولیتی خواهد داشت یا خیر و اگر مسئولیت دارد معیارهای سنجش و انتساب حادثه ای که علت و سبب آن به حاکمیت منتسب نیست به چه نحو خواهد بود؟
 
اما گاها حوادث غیر مترقبه و غیر قابل پیشبینی و غیر قابل انتساب به شخص معین چنان باعث ورود خسارت بر شخص میگردد که این حادثه را به عنوان حوادث قاهره نامیده در این پایان نامه ابتداعا به پایان نامه واژگان میپردازیم و سپس به پایان نامه مسئولیت دولت به طور عام و سپس در قبال قوه قاهره و خسارتی که بر فرد تحمیل میگردد اشاره مینمائیم.
 
 
 
واژگان کلیدی: 

مسئولیت مدنی

مسئولیت مدنی دولت

شخصی بودن مسئولیت

قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران

آئین نامه قانون تشکیل مدیریت بحران

 
 
 
فهرست مطالب
مسئولیت مدنی دولت در قبال حوادث غیر مترقبه 1
واژگان کلیدی: 3
مبحث اول :پایان نامه واژگان 3
مقدمه : 3
مبحث اول :تعاریف 4
گفتار اول : برسی واژگان 4
1 : مسئولیت 4
معنای لغوی 4
مسئولیت در قانون مدنی 5
مسئولیت مدنی: 5

انواع مسئولیت 6

انواع مسئولیت را میتوان در حالت کلی به سه نوع تقسیم بندی نمود 6

الف : مسئولیت قهری 6

ب: مسئولیت ناشی از عقد 7

ج : مسئولیت عقدی یا ضمان عقدی 7

مسئولیت اخلاقی 8

تعریف لغوی و اصتلاحی حوادث غیر مترقبه یا فورش ماژور 9

تعریف لغوی و اصطلاحی 9
تعریف لغوی: 9
ب : تعریف لغوی خاص : 10
اهمیت موضوع 11

قاعده تلف مبیع قبل از قبض که برگرفته از فقه میباشد چگونه تحلیل میگردد؟ 12

قوه قاهره 13
شرط اثبات قوه قاهره در رفع مسئولیت 14
خارجی بودن حادثه 14
2عدم وجود تقصیر: 15
تعدی در قانون مدنی 15
تفریط: 15
چهره های استثنائی تئوری فورس ماژور: 17
اعتصاب 17
جنگ 18
Act of god 18
Unexpected events 19
اسباب تحقق مسئولیت الف : ورود ضرر: 20
ب : تقصیر : 20
اصل مسئولیت شخصی : 21
با تحلیل مفهومی بلایای طبیعی و با محتوم دانستن مسئولیت دولت، سه مبنا برای تثبیت ادعای فوق مطرح می‌شود: 24
نظریه مصلحت عمومی 24
نظریه تضمین مشروعیت 25
مدیریت جامع بحران 28
فصل چهارم ـ سایر مقررات 36

آیین نامه تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور 38

فصل اول: كلیات 38
فصل دوم: نقش و وظایف وزارتخانه‌ها و دستگاههای مرتبط با بحران 39
فصل سوم: دبیرخانه و چگونگی اداره و ابلاغ مصوبات شورای عالی 43
فصل چهارم: تركیب اعضا و شرح وظایف شورای هماهنگی 43
فصل پنجم: كارگروههای تخصصی مرتبط با مراحل چهارگانه مدیریت بحران كشور 46
فصل ششم: مقررات مالی، تشكیلات و بودجه 48
فصل هفتم: بیمه حوادث 54
فصل هشتم: سایر مقررات 55
منابع: 57
 
 
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

پایان نامه آموزش از راه دور نوجوانان در ایران

پایان نامه آموزش از راه دور نوجوانان در ایران

هدف از این پایان نامه پایان نامه آموزش از راه دور نوجوانان در ایران می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات60
حجم0/82 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته مدیریت آموزشی

پایان نامه آموزش از راه دور نوجوانان در ایران

 

تاریخچه آموزش از راه دور در ایران

در كشور ایران از سال 1351 شورای عالی آموزش و پرورش به این فكر افتاد كه موسسه، آموزش مكاتبه ای را در آموزش و پرورش دایر كند ولی اقدام خاص عملی و حتی برنامه ریزی روی این مصوبه انجام نشد تا این كه قانون اساسی جمهوری اسلامی در اصل سوم و سی ام خود ایجاد فرصت های مساوی آموزشی، تربیتی و تحصیلی برای همه ایرانیان را مد نظر قرار داد.
ولی باز هم اتفاق خاصی به جز ایجاد نهضت سواد آموزی و كوشش خوبی كه در آموزش ابتدایی انجام شد، اقدام دیگری در آن راستا انجام نشد. تا این كه شورای عالی آموزش و پرورش پس از احساس نیاز در سال 1372 برای تامین تسهیلات جهت متقاضیان واجد شرایط تحصیل در آموزش متوسطه تحصیلی به خصوص بازماندگان را در خواست كرد. ولی اقدام خاصی نیز اتفاق نیفتاد. 
تا این كه بالاخره شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1375 طی مصوبه ای اساسنامه موسسه آموزش از راه دور را با پیشنهاد آموزش و پرورش به تصویب رساند. اولین جلسات رسمی برای راه اندازی علمی موسسه به  8/7/1382 مصادف با سوم شعبان المعظم وبا تشكیل جلسه شورای موسسه برگزار شد و در واقع با انتخاب اولین رئیس آن كار خود را آغاز كرد و عملاً در مهر ماه 1383 این نوع آموزش در كشور راه اندازی شد.
 
وجود چهار عامل « جهان در تغییر» واقعیت های ناخوشایند موجود در نظام رایج تحصیلی در مدارس ، نیاز روز افزون به آموزش مستقل و همراهی و اقتضای عوامل پیرامونی آموزش مانند شرایط خانوادگی، شغلی، و سرانجام پیشرفت علوم و فنون و... سبب شده است تا نوع و شیوه نیاز به آموزش و پرورش دگرگون شود و در مجموع انتقادهایی كه به نظام رایج مدرسه ای شده است (شعاری نژاد- 1381- ص75). كه البته بیانگر بخشی از واقعیت ها در مورد مدرسه می باشد سه اثر و پیامد مشخص دربرداشته است:
 
1- بهبود شرایط مدرسه با ایجاد انعطاف، آزادی عمل بیشتر دانش آموز و ارتقاء سطح كیفی فرایند یاددهی و یادگیری
2- رواج هر چه بیشتر آموزش از راه دور 
3- شكل گیری نهضت تحصیل در خانه
 
شاید مدارس جوامع توسعه نایافته و گرفتار انسداد، بیش از دیگر جوامع با پدیده « مدارس محصور» روبرو هستند دیوارهایی محیط فیزیكی مدرسه را محدود می كنند و دیوارهایی هم محیط مدرسه را از اجتماع از منظربسته تعلیمات در نگاه به واقعیت مسایل كار و زندگی مجزا می‌نمایند. این دو معنی پشتیبان یكدیگر هستند یعنی جدایی محیط فیزیكی،  خواه ناخواه جدایی اجتماعی، جدایی اجتماعی به ناچار جدایی فیزیكی را در پی می آورد، این در حالی است كه به رفع حصارها و مزاحمت ها به منظور شكل گیری تفكر مستقل ورشد توانمندی‌ها، به مسایل و رویكردهایی  نیاز داریم كه در مدارس كمتر مورد توجه است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

آموزش از راه دور

آموزش الکترونیکی

آموزش از راه دور در ایران

 
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه 
بیان مسأله 
اهمیت و ضرورت تحقیق 
اهداف 
- اهداف كلی 
- اهداف جزئی
- سوالات تحقیق 
تعریف مفهومی واژه‌ها 

پیشینه و تاریخچة آموزش از راه دور 

مسایل بنیادی درآموزش از راه دور 

- رویكردهای اساسی آموزش از راه دور 

- علل پیدایش آموزش از راه دور 

- مزایا و امكانات آموزش از راه دور 

- آموزش از راه دور ورویكردهای آموزشی و یادگیری 

- تكامل نسلی آموزش از راه دور 

اركان، ویژگی‌ها و مبانی آموزش از راه دور 

آموزش از راه دور در آموزش و پرورش ایران 

تفاوت‌های موجود بین دانش آموزان نظام حضوری و فراگیران آموزش از راه دور 

طبقه بندی مخاطبین 

روش‌ها و فرایندهای اجرایی تحصیل درآموزش از راه دور 

چالش‌ها و دغدغه‌های مرتبط با آموزش از راه دور 

یافته‌ها و نتایج 
محدودیت‌های تحقیق 
راه كارهای پیشنهادی تحقیق 
منابع و مآخذ 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

پایان نامه فتوسنتز در گیاهان

پایان نامه فتوسنتز در گیاهان

هدف از این پایان نامه پایان نامه فتوسنتز در گیاهان می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات60
حجم1/296 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته کشاورزی

پایان نامه فتوسنتز در گیاهان

 
 
چكیده: 
در مطالب جمع آوری شده میزان نقش گیاهان آبزی در تولید و مصرف گازهای مختلف و به بیان دیگر فتوسنتز در گیاهان مورد پایان نامه قرار گرفته است. اكثر اكسیژن محلول اضافه شده با گیاهان از میلیون ها جلبك سبز میكروسكوپی ناشی می گردد. جلبك ها و گیاهان كاملاً غوطه ور در خلال روز از طریق فتوسنتز (فرآیند شیمیایی كه با آن گیاهان از خورشید انرژی بدست می آورند) اكسیژن به آب انتقال می دهد. عموماً گیاهان غوطه ور در حدود 5 برابر اكسیژن بیشتر نسبت به مقداری كه مصرف می كنند به آب می دهند. اكسیژن محلول (Do) پارامتر كیفیت آب مهمی می باشد. اگر سطوح Do در بدنه آب به بیش از حد پایین افتد، ماهی ها و سایر ارگانیزم ها و گیاهان قادر به بقا نخواهند بود. گیاهان آبزی مختلف به روش های مختلف بر روی سطوح Do تأثیر گذارند
 
 
کلمات کلیدی:

گیاهان آبزی

فتوسنتز در گیاهان

عوامل موثر بر فتوسنتز

 
 
مقدمه:
فتوسنتز (photosynthesis) یا سنتز نوری فرآیندی زیست‌شیمی است که در آن، انرژی نورانی خورشید توسط گیاهان و برخی از باکتریها به انرژی شیمیایی ذخیره‌شده در مواد غذایی آن‌ها تبدیل می‌شود. کمابیش همهٔ ارگانیسم‌های روی زمین به آن وابسته‌اند. در عمل فتوسنتز، اندام‌هایی مانند برگ که دارای سبزینه هستند، کربن دی‌اکسید، آب و نور را جذب‌کرده و به کلروپلاست می‌رسانند. طی واکنش‌هایی که درون کلروپلاست انجام می‌گیرد، این مواد به اکسیژن و کربوهیدراتها تبدیل می‌شوند. تمامی اکسیژن کنونی موجود بر روی زمین، فرآوردهٔ فتوسنتز است. برخی از کربوهیدرات‌های مهم تولیدشده مانند گلوکز، می‌توانند به سایر مواد آلی، لیپیدها،نشاسته، سلولز و پروتئین تبدیل‌شوند که برای تبدیل‌شدن به پروتئین، نیاز به نیتروژن دارند. ژان باپتیست ون هلمونت، یکی از نخستین آزمایش‌های مربوط به فتوسنتز را انجام‌داد.
 
تمامی بخش‌های سبزرنگ گیاه، قادر به انجام عمل فتوسنتز هستند. مادهٔ سبز موجود در گیاهان که سبزینه یا کلروفیل نام‌دارد، آغازکنندهٔ واکنش‌های فتوسنتز است. فتوسنتز در اندام‌هایی که فاقد سبزینه هستند، انجام نمی‌گیرد. کلروپلاستها که در سلول‌های سبزینه‌دار گیاهان وجود دارند، محل استقرار مولکولهای سبزینه می‌باشند. سلول‌های برگ، بیشترین مقدار کلروپلاست را دارند و به‌همین دلیل، اندام اصلی فتوسنتز در گیاهان به‌شمار می‌آیند.
 
قدمت نخستین فتوسنتز به حدود ۳٫۵ میلیارد سال پیش باز می‌گردد که در آن واکنش، از هیدروژن و سولفید هیدروژن الکترونی به‌جای آب استفاده شده‌است. حدود یک میلیارد سال پیش، آغازیان با سیانوباکتری‌ها هم‌زیستی کردند که حاصل آن، به‌وجودآمدن کلروپلاست در گیاهان امروزی است.نیاکان آب‌هایی که به‌عنوان منبع الکترونها در فرآیند فتوسنتز استفاده می‌شوند، سیانوباکتری‌های منقرض‌شده هستند. داده‌های زمین‌شناسی نشان می‌دهد که تاریخ این رویداد به دورهٔ نخست زمین‌شناسی، میان ۲٫۴۵ تا ۲٫۳۲ میلیارد سال پیش و حتی بسیار بیشتر از آن باز می‌گردد.پژوهشگران دانشگاه تل‌آویو در سال ۲۰۱۰ کشف‌کردند که زنبور سرخ آسیایی، با استفاده از رنگدانهای به‌نام زانتوپترین، نور خورشید را به برق تبدیل می‌کند. این شواهد علمی نشان‌داد که حیوانات نیز در فتوسنتز درگیراند.
 
 
 
 
فهرست مطالب
چكیده
تعادل CO2
فتوسنتز و تولید اكسیژن
اكسیژن حل شده
استانداردهای كیفیت آب برای اكسیژن محلول
محدودیت های اكسیژن محلول در مجوزهای NPDES
اطلاعات در خصوص مقدارهای اكسیژن موجود برای ارگانیزم های زنده
1 چند حقیقت اساسی
2 به هر حال، چگونه اكسیژن وارد آب می شود؟
3 فرآیند فتوسنتز
4 چرا اكسیژن مهم می باشد؟
گیاهان دو ماده‌ی شیمیایی از محلیط جذب می نمایند
چرا اكسیژن محلول مهم می باشد؟
تأثیر محیطی
درك اكسیژن محلول در نهرها
گیاهان آبزی غوطه ور
گیاهای در حال ظهور متصل
شبه علف و DO
گیاهان آبزی شناور ماكروفیت ها
گیاهان بومی و سوسن های آب
فتوسنتز
اختصاصات
الف) تاریخچه
ب) تبادلات گازی
ج) فرآورده های متشكله
مقادیر متوسط و تغییرات آنها
نقش اسید فسفوگلیسریك
ت) سایر عوامل
جذب احیایی دی اكسید كربن
جذب احیایی و تثبیت نااحیایی
فتوسنتز باكتریایی
مكانیسم فتوسنتز
نقش احیا كنندگی آب
آشنایی با فتوسنتز
1- تاریخچه
2- علایم ظاهری فتوسنتز
تبادلات گازی
جذب دی اكسید كربن
3- تركیبات حاصل از انجام فتوسنتز
7- مسیر حركت گازها
منابع

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

مفاهیم و مدلهای رفتار شهروندی سازمانی و رفتار شهروندی عادی و ارتباط میان آنها

مفاهیم و مدلهای رفتار شهروندی سازمانی و رفتار شهروندی عادی و ارتباط میان آنها

در این پایان نامه مفاهیم و مدلهای رفتار شهروندی سازمانی و رفتار شهروندی عادی و ارتباط میان آنها پایان نامه می شوند


مشخصات فایل
تعداد صفحات123
حجم0/391 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

مفاهیم و مدلهای رفتار شهروندی سازمانی و رفتار شهروندی عادی و ارتباط میان آنها

 
چکیده:
شروع یادگیری سازمانی مرهون توسعه تجمعی در تئوری های مختلف مدیریت مانند آدام اسمیت، تیلور، منحنی یادگیری و غیره است (Templeton et al.; 2002). مفهوم یادگیری سازمانی به سال 1900 میلادی هنگامی که فردریک تیلور  موضوع انتقال یادگیری به دیگر کارکنان را برای افزایش کارایی و بهبود سازمان مطرح کرد، برمی گردد (Yeung et al.; 1992: 21). اما ریچارد سیرت  و جیمز مارچ  اولین کسانی بودند که در سال 1963 دو واژه یادگیری و سازمان را به هم متصل نموده و یادگیری را به عنوان یک پدیده سازمانی در ادبیات معرفی کردند (Templeton et al.; 2002). درطی 40 سال گذشته جریانهای متعدد تحقیقاتی برای شفاف سازی مفهوم یادگیری سازمانی به وجود آمده است. این تحقیقات عمدتا متمرکز برمفهومی کردن، مدیریت، توسعه و به کارگیری یادگیری سازمانی بوده است(Templeton et al.; 2002). اما با این وجود هنوز یک توافق کلی درباره مفهوم، تعریف و تئوری های یادگیری سازمانی به وجود نیامده و دانش در این حوزه نیاز یه گسترش دارد (Yeung et al.; 1999). 
 
رسیدن به یک توافق مشترک و واحد درباره تعریف یادگیری سازمانی مشکل است، زیرا اولا یادگیری سازمانی یک مفهوم چند دیسیپلینی است و از دیسیپلین های مختلفی مانند جامعه شناسی، اقتصاد صنعتی، کسب و کار، مدیریت و نوآوری تاثیر پذیرفته است (Templeton et al.; 2002). ثانیا به کارگیری یادگیری سازمانی در حوزه های مختلف مانند پردازش اطلاعات، نوآوری محصول، تحول سازمانی، فرهنگ، پیاده سازی استراتژی، کیفیت و مواردی ازاین قبیل باعث شده است تا هر یک از محققان، یادگیری سازمانی را از زاویه دید خود تعریف و تفسیر نمایند(Crossan et al.; 1999; Yeung et al.; 1999). ثالثا در حوزه یادگیری سازمانی درباره سطح تحلیل توافق وجود ندارد (Templeton et al.; 2002) و هنوز یکی از موضوعهای مهم و بحث انگیز اختلاف نظر درباره نقش افراد دریادگیری سازمانی است (Lahteenmaki et al.; 2001; Bent et hal.; 1999).
 
 
 
کلمات کلیدی:

رفتار شهروندی

رفتار شهروندی عادی

رفتار شهروندی سازمانی

 
 
 
مقدمه:
یادگیری سازمانی درطی 401 سال حیات علمی خویش دستخوش جریانهای مختلف تحقیق بوده است و مکاتب مختلف مدیریت براساس دیدگاههای خود یادگیری سازمانی را از زاویه خاصی توسعه داده اند. با این وجود به نظر می رسد تحقیقات متعددی که برای مفهوم سازی یادگیری سازمانی انجام شده است در قالب سه جریان اصلی تحقیق قرار گیرند. این سه جریان عبارتتند از: 1)توسعه مفهوم یادگیری فردی 2) توسعه مفهوم یادگیری در سطح سازمان 3) شرایط و ویژگی هایی که باعث تسهیل یادگیری و یا مانع از یادگیری در سطح فرد و سازمان می شود.
نظریه پایه در جریان اول دیسیپلین روانشناختی است. در این جریان محققان براساس مبانی و مفاهیم روانشناختی فرایند یادگیری فردی را تبیین نموده اند(Lahteenmaki et al.; 2001). از مهم ترین مدل های این گروه می توان به مدل یادگیری تجربی  کلب ، مدل یادگیری حلقه اول و دوم  آرجریس  ومدل نردبان استنتاج سنگه  اشاره کرد.
جریان دوم تحقیق به دنبال شناسایی فرایند یادگیری درسطح سازمان است. سوال های اصلی در این گروه شناسایی فرایند تبدیل یادگیری فردی به یادگیری سازمانی و هم چنین فرایند نهادینه کردن یادگیری درسازمان می باشد(Lahteenmaki et al.; 2001). از مهم ترین مدل های ارائه شده در جریان دوم مدل تبدیل یادگیری فردی به یادگیری سازمانی کیم(Kim; 1993) و تئوری هدبرگ است.
جریان سوم تحقیق مربوط به شرایط و ویژگی هایی است که باعث تسریع یا مانع یادگیری می شوند. کلیه تحقیقات که شرایط و موانع یادگیری در سازمان ها را پایان نامه می کنند حول مفهوم سازمان یادگیرنده قرار می گیرند. یکی از سوالات مهم در این جریان تحقیق شیوه تبدیل سازمان به یک سازمان یادگیرنده است. برای این منظور ابزارها و تئوری های یادگیری ارائه شده اند که معروفترین آنها پنج فرمان سنگه (Senge et al.; 1990)، مدل هفت مرحله ای گاروین  (Garvin; 2000 cited by Paton and McCalman; 2000: 213) و مدل خلق دانش نوناکا (Nonaka; 1995) است.
 
 
 
فهرست مطالب 
 مقدمه      
 بیان مسئله 
 اهمیت موضوع تحقیق 
 ضرورت انجام تحقیق 
 اهداف پژوهش
 روش انجام پژوهش
 
 تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی تحقیق
 
 

 یادگیری سازمانی 

 توپولوژی رویكردهای مطالعه در حوزه یادگیری سازمانی

 یادگیری فردی
 یادگیری سازمانی

 مهارت های یادگیری

                             تفكر سیستمی
                                مدلهای ذهنی
                              شایستگی شخصی
                               یادگیری خود هدایتی
                               گفتمان

 سازمان یادگیرنده

 قابلیت یادگیری
 معماری سازمان یادگیرنده
 ابزارها؛ تئوری ها و مدل های سازمان یادگیرنده
موانع یادگیری
                 اطلاعات اریب
                  خطا در تفسیر
                  ناتوانی در اقدام
                  ناتوانی كوری
                   ناتوانی حل سرانگشتی مسائل
                    ناتوانی فقدان تنوع
                   ناتوانی همبستگی قوی
                  ناتوانی معلولیت
                    ناتوانی یادگیری خرافی
                   ناتوانی انتشار ناكارامد

سبكهای یادگیری

 مولفه های یادگیری سازمانی

تشریح مولفه های یادگیری سازمانی مورد استفاده درتحقیق براساس مدل دیانی

 جمع بندی یادگیری سازمانی
رفتار شهروندی سازمانی
  مقدمه (تعاریف و تاریخچه 
 انواع رفتار شهروندی

 ابعاد رفتار شهروندی سازمانی 

                    فداكاری
                    توجه و  احترام
                    وظیفه‌شناسی
                   پایداری یا تحمل پذیری
                    مشاركت مدنی 

 عوامل تاثیرگذار بر رفتارشهروندی سازمانی

 چگونه رفتار شهروندی بر عمکرد سازمان تاثیر می گذارد؟

 سرمایه اجتماعی به عنوان مزیت رقابتی
               ابعاد سرمایه اجتماعی
                                 بعد ساختاری سرمایه اجتماعی
                                بعد ارتباطی سرمایه اجتماعی
                                بعد شناختی سرمایه اجتماعی
                الگوی ارتباط رفتارشهروندی و توسعه سرمایه اجتماعی و تاثیر آن در عملکرد سازمانی

 عواملی كه شهروندی كاركنان را ارتقاء و پرورش می‌‌دهند:

                      رضایت شغلی
                     رهبری تحول آفرین
                      درگیری شغلی و شغل‌ها و مأموریتهای جذاب 
                      حمایت سازمانی
                      عدالت سازمانی 
                     خصوصیات و خصلت‌های شخصی كاركنان

 سیاست و اقدامات سازمانی كه رفتار شهروندی را تشویق و ترغیب می‌كنند

                   استخدام و جذب
                  آموزش و توسعه
                  ارزیابی عملكرد و جبران پرداخت
                   سیستم‌های غیر رسمی رفتار شهروندی را تشویق و ترغیب می‌كنند
                  پیوند و روابط بین فردگرایی; جمع‌گرایی و رفتار شهروندی سازمانی

 رفتارهای ضد شهروندی  و عوامل موثر بر آن

                   رفتارهای ضد شهروندی

                  عوامل تاثیر گذار بر رفتار ضد شهروندی در محیط¬های فروش

                                   عدالت سازمانی
                                  رقابت¬های درون موسسه
                                  استرس شغلی
                                  تناسب سازمانی
                                  حیطه كنترل
                                  درون گرائی
                                   خودكنترلی

 جنبه‌های منفی رفتار شهروندی (كنترل و مهار برخی از دامهای بالقوه رفتار شهروندی سازمانی

                   شهروندی و مدیریت تسخیر احساسات
                  هزینه‌های بالقوه رفتار شهروندی
                  شهروندی افزاینده (روز افزون

 روابط بین شهروندی عادی و رفتار شهروندی

 آیا شهروندان خوب عادی; شهروندان خوب سازمانی را بناء می‌كنند؟ 
 پایان نامه ارتباط میان یادگیری سازمانی و رفتار شهروند سازمانی  
 پیشینه تحقیق
منابع

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

ماشین کاری با لیزر

ماشین کاری با لیزر

دانلود پایان نامه ماشین کاری با لیزر


مشخصات فایل
تعداد صفحات56
حجم0/168 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته برق

ماشین کاری با لیزر

 
مقدمه
براساس اصولی است كه اخیرا كشف شده اند. لیزر یك نام اختصاری به معنی تقویت نور با انتشار برانگیخته تابش است. فرآیند به برخورد یك اشعه نور تكرنگ همفار جهت دار شدید به قطعه كاری كه ماده به وسیله تبخیر از آن خارج می شود بستگی دارد. توضیح پدیده اتمی كه در ضمیمه اشاره شد مبنای مفیدی برای فراگیری اثرات لیزر است. شاولاو و تانز در سال1958 برای اولین بار لیزر را مطرح كردند. آنها یك تداخل سنج فابری- پرت كه مثل یك جعبه تشدید عمل می كرد درنظر گرفتند. این دستگاه اساسا از دو آینه نیمه نقره اندود موازی و تخت تشكیل شده كه دربین آنها یك شعاع نوع تكرنگ چندین بار بازتابش می شود. فضای بین آینه ها با یك محیط تقویت كننده، مولكولهای گاز برانگیخته شده تا سطوح بالای انرژی، پر می شود .
 
 نور پس از تابش بوسیله آینه ها درون گاز برانگیخته در جهت موازی با محور تداخل سنج منتشر شده و به این ترتیب نور تقویت می شود، البته به شرط اینكه در بازتابشها فاز آن تغییر نكند رشد موج نور در محیط با موج رشد یابنده W1  كه در شكل1 از آینهM1 به سمت راست حركت می كند نشان داده می شود. پس از بازتابش از آیینهM2 یك موج رشد یابنده دیگرW2 كه در جهت عكس حركت می كند ایجاد می شود.. آینه M2 نیز كمی جابجا می شود .بنابراین اشعه نوری كه از آن منتشر می گردد تحت زاویه نسبت به محور واگرا است.
 
D قطر آینه است. مثلا اگرD=10mm;=1m;=10-4 یا22s قوس خواهد بود. یعنی نور انتشاری كاملا همراستا است. و اگرایی اشعه را می توان با استفاده از عدسیهای مناسب كنترل كرد. می توان قطر آن را روی سطوح گسترده تری متمركز كرد.1kj انرژی الكتریكی را در1ms منتشر می كند. اشعه لیزری با انرژی3j ر6934A با سطح مقطع5mm و  واگرایی10-3 rad تولید شده است. این اشعه درحالت متمركز شدت توان1MW cm-2 را   ایجاد می كند. حداكثر همسویی یا همدوسی فضایی مجموعه اشعه با پراش آینه های مور نظر شاولاو و تانز توجه بیشتری را جلب كرده است. برای دستیابی به اشعه نور كاملا همراستا پدیده های فیزیكی و مرتبط با انتشار تابش پایان نامه شدند. ابتدا پدیده  معروف نشر خود به خود پایان نامه می شود.
 
 
 
کلمات کلیدی:

لیزر

ماشین کاری

ماشینکاری با لیزر

انواع لیزر برای ماشینكاری

 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه: 3
چكیده 5
1- ماشینكاری با لیزر: 6
2- نشر خود به خود تابش: 8
3- انتشار القایی: 8

4- روشهای به دست آوردن وارونگی : 11

الف) پمپاژ نوری(مثل لیزر یاقوت) 11
ب)تحریك مستقیم الكترون( مثل لیزر آرگون) 11
نوسان لیزر: 12
6- انواع لیزربرای ماشینكاری  : 12
ج )  لیزر دی اكسید كربن 14
جدول 1 انواع لیزرهای گاز ( داده های فاولژ ، 1975) 14
اجزاء فعال 14
HeNe 15

د ) لیزرهای حالت جامد با پمپاژ نوری 15

طول موج خروجی(m) 16
یاقوت(cr3+) 16

7- مشخصات اشعه لیزر: 18

7-1- پروفیل فضایی: 18
7-2- واگرایی اشعه: 19

8- اثرات لیرز بر مواد: 21

9- اثرات برجنس قطعه كار: 27

10- سرعت ماشینكاری: 27
11- ماشینكاری با لیزر به كمك جت گاز: 29
12- سوارخكاری: 29
12-1- یافته های تجربی: 29
13- برش: 33
1 شكست كنترل شده: 34
16- برش اجزاء الكترونیك: 35

17- ماشینكاری مافوق صوت:(USM) 36

19- دامنه هادرUSM: 37
20- خواص مواددگرسان كننده مغناطیسی: 39
21- جنس ابزار: 41
22- فشار استاتیك ابزار بر قطعه كار: 41
23- سوسپانسیون ساینده: 41
2دامنه ارتعاش ابزار: 43
26- جنس قطعه كار: 45

27- اثرات شكل ابزاربرسرعت ماشینكاری: 47

29- اثر تئوری بار استاتیك و دامنه ارتعاش برسرعت ماشینكاری: 51

30- پرداخت سطحی: 52
34- سوراخكاری: 55
منابع و ماخذ: 57
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

سیاست های خارجی آمریکا در قبال ایران در قرن 21

سیاست های خارجی آمریکا در قبال ایران در قرن 21

در این پایان نامه بصورت مفصل در شش بخش به سیاست های خارجی آمریکا در قبال ایران در قرن 21 پرداخته است


مشخصات فایل
تعداد صفحات317
حجم1/701 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpdf

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه انگلیسی کارشناسی ارشد علوم سیاسی

سیاست های خارجی آمریکا در قبال ایران در قرن 21

 
چکیده:
موضوع روابط جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا یکی از چالش‌آمیزترین مسائل سیاسی دو کشور در دهه اخیر بوده که تداوم، تطویل و افزایش روزافزون حوزه های تنش بر پیچیدگی آن افزوده است. در موضوع خاص روابط ایران و آمریکا بنیادهای فکری، شخصیت های اصلی روابط و اختلافات موجود به شمار می آید، که به سختی قابل تغییر بوده و عدم توجه به ثبات یا تغییرات موجود در این سطح منجر به آشفتگی استراتژی‌ها خواهد شد. در واقع استراتژی‌ها برگرفته از نگرش‌ها هستند؛ نگرش‌هایی که ایجاد تغییر در آن‌ها سهل‌تر از شخصیت‌ها و بنیادهای فلسفی صورت می گردد؛ اما این تغییرات به راحتی دگرگونی‌های متناوب در حوزه نظر نیست. چگونگی تعامل با ایران در سه دهه گذشته یکی از اصلی‌ترین آزمون‌های رؤسای جمهور آمریکا بوده است.در این پایان نامه بصورت مفصل در شش بخش به سیاست های خارجی آمریکا در قبال ایران در قرن 21 پرداخته است.
 
 
کلمات کلیدی:

ایران

آمریکا

سیاست خارجی

 
ABSTRACT ……………………………………………………………………….………..I
TITLE PAGE ………………………………………………………………………………II
CONTENTS ……………………………………………………………………….………III
COPYRIGHT………………………………………………………………........................ IV
DEDICATION ……………………………………………………………………………..V
CHAPTER 1: Introduction …………………………………………………….………….. 1
CHAPTER 2: Literature Review ………………………………………………………… 23
CHAPTER 3: The Executive Branch and Iran …………………………………….…….. 45
CHAPTER 4: The United States Congress and Iran …………………………………… 143
CHAPTER 5: Moving Ideas into Politics: Beyond the Federal Government …..…...…. 203
CHAPTER 6: Conclusion ……………………………………………………………… 273
BIBLIOGRAPHY …………………………………………….…………………………..286

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

واکسن و ایمن سازی

واکسن و ایمن سازی

هر گونه اقدامی كه به منظور جلوگیری از بروز عفونت و یا تخفیف شكل طبیعی بیماری در فردی با تجویز آنتی بادی یا آنتی ژن بعمل آید ایمن سازی گفته می شود


مشخصات فایل
تعداد صفحات169
حجم0/170 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته بهداشت عمومی

واکسن و ایمن سازی

كلیات واكسیناسیون 

هر گونه اقدامی كه به منظور جلوگیری از بروز عفونت و یا تخفیف شكل طبیعی بیماری در فردی با تجویز آنتی بادی یا آنتی ژن بعمل آید ایمن سازی گفته می شود .با تزریق عضلانی یا وریدی آنتی بادی ایمنی غیر فعال یا انتقالی ایجاد می گردد . دوام این نوع ایمنی كوتاه است و بستگی به نیمه عمرآنتی بادی در بدن فرد دریافت كننده دارد و این مدت در حدود 3 تا 4 هفته می باشد .در صورت تجویز آنتی ژن كه شامل میكرو ارگانیسم ضعیف شده ، كشته شده و یا اجزاء آن می شود دستگاه ایمنی فرد دریافت كننده تحریك و به طور فعال آنتی بادی تولید می كند . ایمنی بدست آمده در این حالت را ایمنی فعال گویند . دوام این نوع ایمنی ، طولانی تر از نوع غیر فعال است . 
 

ایمن سازی فعال یا واكسیناسیون 

واكسیناسیون اقدام بسیار مهم و با ارزشی است كه به وسیله آن با هزینه كم می توان از ابتلاء به بیماریهای عفونی جلوگیری كرد . با اجرای برنامه واكسیناسیون همگانی در جهان ، شیوع بسیاری از بیماریهای خطرناك در بین شیرخواران ، كودكان و بالغین كاهش بارزی پیدا كرده است به طوری كه اكنون شیوع بیماریهای خطیری چون دیفتری ، كزاز ، سیاه سرفه ، سرخك و فلج كودكان با واكسیناسیون همگانی با موفقیت كنترل و در بسیاری از كشورها عملاً به حداقل میزان خود رسیده است ، یا ببیماری آبله كه با واكسیناسیون همگانی و پیگیری جهانی ریشه كن شده است . 
 
برای بیش از 20 بیماری انسان ، اكنون واكسن تهیه شده است كه تعدادی از آنها بطور همگانی و بقیه در شرایط خاصی ، مورد استفاده قرار می گیرند .تصمیم برای تهیه و استفاده از واكسن ، جهت یك بیماری بر اساس نتیجه موازنه دو موضوع ، یكی میزان احتیاج به واكسن و دیگری خطرات و عوارض ناشی از آن گرفته می شود .میزان اثر پیشگیری كننده واكسن یك بیماری ، از مقایسه تعداد مبتلایان دو گروه افراد واكسینه شده و نشده ای كه به طور تصادفی در معرض بیماری قرارمی گیرند بدست میآید .موثرترین واكسنها آنهائی هستند كه مكانیسم پیشگیری حاصل از مرحله بهبودی در شكل طبیعی بیماری را تقلید كنند .
 

رابطه بین نوع واكسن با ایمنی حاصل 

واكسن های با اجرام زنده كه از قدرت بیماریزایی آنها كاسته شده است ، معمولاً با دو واحد می توانند ایمنی موثر و طولانی نسبت به واكسن های كشته شده ایجاد كنند . این واكسن ها علاوه بر سیستم ایمنی هومورال سیستم ایمنی سلولی را نیز تحریك می نمایند ، این نوع واكسنها تمایل دارند واكنشهای مشابه شكل طبیعی بیماری به خصوص در افراد با نقص ایمنی را ایجاد كنند .برای اینكه با واكسنهای كشته شده ایمنی كافی و بمدت طولانی بدست آید ، بایستی این واكسنها ابتدا در چند نوبت تزریق گردند و برای جلوگیری از كاهش سطح آنتی بادی و ادامه ایمنی اغلب لازم است كه تزریق واكسن در آینده یادآوری شود . 
 
 
 
 
کلمات کلیدی:

واکسن

ایمن سازی

واكسیناسیون

 
 
 
فهرست مطالب
 

بخش یك واكسیناسیون 1

فصل اول:بیماریهای دارای واكسن 1

كلیات واكسیناسیون 1
ایمن سازی فعال یا واكسیناسیون 2
رابطه بین نوع واكسن با ایمنی حاصل 3
تاریخچه واكسیناسیون 4
واكسن چیست و چگونه تولید می شود ؟ 7
پیش گیری و كنترل : 17
روش مبارزه با بروسلوز در گاوداریهای صنعتی و نیمه صنعتی بر اساس: 18
پیش گیری و كنترل : 39
پیش گیری و كنترل : 40
 

بخش دوم:برنامه گسترش ایمن سازی 47

فصل دوم:ایمن سازی 47

تاریخچه واكسیناسیون : 49
ذخیره سازی واكسن و زنجیره سرما : 49
واكسنهای برنامه روتین كشور ایران : 57
نكات مهم و كاربردی واكسنها : 68
 

بخش سوم:ایمنی زایی واكسنها 80

فصل سوم:پاسخ ایمنی به واكسنها 80

بیولوژی پاسخ ایمنی : 81
عواملی كه در بروز پاسخ ایمنی در مقابل واكسنها موثرند . 82
نحوه و محل تزریق : 82
ویژگی های یك واكسن : 83
تاثیر واكسیناسیون BCG : 83
ایمنی زایی واكسن هاری : 86
ایمن زایی واكسن HBV : 87
 

بخش چهارم:عوارض ناخواسته ایمن سازی 88

فصل چهارم:ایمن سازی 88

طبقه بندی پیامدهای نامطلوب پس از ایمن سازی (AEFIs) 89
عوارض خفیف و شایع واكسن و درمان آنها 92
2-1- پیامدهای نابجای مربوط به خطای برنامه (Programme error) 96
عوارض حاصل از خطای برنامه : 97
برای جلوگیری از خطاهای برنامه : 99
تكامل احساسی 124
ارزیابی تكامل و تغییرات بیولوژیك 145
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

راسته گربه ماهیان-خانواده Ariidae

راسته گربه ماهیان-خانواده Ariidae

خانواده Ariidae ، که در این پایان نامه بطور گسترده بر روی این خانواده بحث خواهد شد و به پایان نامه آن پرداخته ایم ، یکی از معروفترین خانواده های گربه ماهیان است که در دریا زیست می کنند


مشخصات فایل
تعداد صفحات103
حجم11/134 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته شیلات

راسته گربه ماهیان-خانواده Ariidae

 
 
مقدمه 
راسته گربه ماهیان معرف یکی از انواع بسیار متنوع ماهی در جهان می باشد، بهمین دلیل عجیب نیست که این ماهیها در تمام قاره ها یافت می شوند. از این راسته تا کنون 35 خانواده شناسایی شده است که البته قسمت اعظم این ماهیان در آب شیرین و تعداد معدودی هم در آب شور زندگی می کنند که خانواده Ariidae ، که در این پایان نامه بطور گسترده بر روی این خانواده بحث خواهد شد و به پایان نامه آن پرداخته ایم ، یکی از معروفترین خانواده های گربه ماهیان است که در دریا زیست می کنند. 
 
این خانواده اساسا در دریاهای شور و آبهای تازه و گرم مناطق استوایی وجود دارند. این خانواده دارای 14 جنس و  120 گونه است ، که بیشترین گونه متعلق به جنس Arius می باشد .از نقطه نظر رژیم غذایی ، تنوع زیادی در این خانواده وجود دارد : نکته ی جالب در این خانواده نحوه ی تولید مثل و چگونگی نگهداری از نوزادان و تخمها است . پراکنش جغرافیایی گونه های این جنس فراوان است . 
 
 
کلمات کلیدی:

ماهی

خانواده Ariidae

راسته گربه ماهیان

 
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه 1

فصل اول(1-1) رده بندی راسته گربه ماهیان 4

جدول 1-1: رده بندی راسته گربه ماهیها و خانواده گلوماهیان (گردآوری و اصلاحات از نگارنده) 4
(1-2) پراکنش جهانی راسته گربه ماهیان 20
جدول 1-2 : پراکنش راسته گربه ماهیان در جهان ( ماخذ www.Fishbase ) 21
(1-3-1) خانواده گربه ماهیان پوزه دار 22
(1-3-2) خانواده گربه ماهیان جویباری                           Aky sidae (Stream catfish) 22
(1-3-3) خانواده گربه ماهیان سیلابی  Ambly cipitidae (Torrent catfish) 23
شکل (1-3): طرح شماتیک خانواده Ambly cipitidae 23
(1-3-4) خانواده آمفلیده  Amphi lidae (Loach catfish) 24
(1-3-5) خانواده گربه ماهیان دریایی یا گلوماهیان  Ariidae (sea catfish) 24
(1-3-6) خانواده گربه ماهیان باریک Aspredinidae (Banjo catfish) 25
(1-3-8) خانواده گربه ماهیان شناور  Auchenipteridae (Drift wood catfish) 26
شکل (1-8): طرح شماتیک خانواده Auchenipteridae 26
(1-3-9) خانواده بگریده Baridae (Bagrid catfish) 27
(1-3-11) خانواده گربه ماهیان نهنگ شکل Cetopsidae (Whalelike catfish) 28
(1-3-12) خانواده گربه ماهیان کله مربعی یا ماهیگیر 28
(1-3-13 ) خانواده کلاریده  Clariidae (Air breathing) 29
(1-3-16 )خانواده گربه ماهیان خاردار Doradidae (Thorny catfish) 31
(1-3-17 ) خانواده گربه ماهیان مرمری  Helogeneidae (Marbled catfish) 31
(1-3-19 ) خانواده گربه ماهیان پایین چشم  Hypophthalmidae (Loweye catfish) 32
(1-3-22 ) خانواده گربه ماهیان برقی  Malopteruidae (Electric catfish) 35
(1-3-23 ) خانواده گربه ماهیان وارونه یا جیک جیک کننده 35
(1-3-25 ) خانواده گربه ماهیان کوسه شکل     Panagasiidae (shark catfish) 36
(1-3-26 ) خانواده پاراکیسیده  Paraky sidae (Parakysid catfish) 36
(1-3-27 ) خانواده گربه ماهیان دراز ریش Pimelodidae (lon-whiskered catfish) 37
(1-3-31 ) خانواده گربه ماهیان آب شیرین یا اسبله ماهیان Siluridae (Sheat catfish) 39
(1-3-32 ) خانواده سیسوریده Sisoridae (Sisorid catfish) 39
(1-3-33 ) خانواده گربه ماهیان قلمی یا انگلی 40
شکل (1-33 ): طرح شماتیک خانواده Trichomycteridae 41
(1-4-1) گونه ی Arius arenarius 41
(1-4-2-) Arius arggropleuron 43
(1-4-3 )Arius arius 45
شکل (1-39 ): طرح شماتیک گونه ی A. arius / صفحات دندانی کامی / صفحه فرا پس سری 46
شکل (1-40 ): الگوی پراکنش  A. arius 48
(1-4-4) Arius armiger 48
(1-4-5) Arius (Netuma) bilineatus 49
(1-4-6) Arius bleekeri 51
(1-4-7 ) Arius crossocheilus 53
شکل (1-47 ): طرح شماتیک A. crossocheilus صفحات دندانی کام ، صفحه فراپس سری 54
شکل (1-48 ): الگوی پراکنش  A. crossocheilus 56
 

فصل دوم (2-1) خصوصیات زیستی خانواده گربه ماهیان دریایی یا گلوماهیان 57

2-1-1) صفات بدنی 57
(2-1-2) بوم شناختی زیستی و زیستگاه خانواده گربه ماهیان 60
(2-1-3 ) رژیم غذایی خانواده گربه ماهیان . 61
(2-3) اشاراتی برای وضعیت گونه ها 62
(2-5) اشاراتی راجع به ترمینولوژی 64
(2-6) نشانه شناسایی 65
 

فصل سوم (3-1) کلیدهای گونه های دریایی و آب شور Ariidae واقع در این منطقه : 66

(3-1-1)(A) کلید برای گونه های دریایی و آب شور با دندانهای گرانولی روی کام 67
شکل (3-3): صفحات دندانی فک بالا 71
شکل (3-4): صفحات دندانی فک بالا 73
 

فصل چهارم (4-1) تنوع گونه ای و پراکنش خانواده گربه ماهیان دریایی یا گلوماهیان (Ariidae) 89

(4-1-1) تنوع گونه ای در جهان 89
(4-1-2) تنوع گونه ای و پراکنش در منطقه 51 صیادی فائو 89
(4-2) تغییرات رشد 92
(4-3) تغییرات جنسی 92
 

فصل پنجم (5-1) تکثیر گربه ماهی کانالی Ictalurus punctauts 94

(5-1-1) استفاده از ماهی دان در تکثیر گربه ماهی کانالی 94
(5-1-2) تخم ریزی القا شده به وسیله تزریق هورمون هیپوفیز 95
(5-2) تکثیر و پروش ماهی اسبله (Silurus glanis) 97
(5-2-2) القا تخم ریزی به وسیله تزریق عصاره هیپوفیز 98
(5-2-3) القا تخم ریزی و تخم کشی 99
منابع فارسی 101
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

رابطه دین و دولت از دیدگاه دکتر علی شریعتی

رابطه دین و دولت از دیدگاه دکتر علی شریعتی

شریعتی می گوید در تشیع علوی امام ، حاکم جامعه است و در عصر غیبت ، زمام امود باید به دست علمای دینی باشد همچنین شریعتی دموکراسی متعهدانه را بهترین شیوه حکومت اسلامی می داند


مشخصات فایل
تعداد صفحات58
حجم0/52 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته علوم اجتماعی

رابطه دین و دولت از دیدگاه دکتر علی شریعتی

 
 
چکیده 
پایان نامه رابطه بین نهادهای دین و دولت یکی از محورهای مهم جامعه شناسی سیاسی و به عنوان یکی از مباحث امروز جامعه تلقی می شود. پایان نامه نظر حامعه شناسان در این مقاله نشان داد که برخی از آنان قایل به تفکیک و تقسیم وظایف بین دین و دولت بوده و عده ای دین را حاکم و ناظر بر دولت دانسته و گروهی دیگر بر عکس دولت را اداره کننده و حاکم بر دین می دانند. مطالعه نظرات دکتر علی شریعتی – جامعهشناس معاصر ایرانی – نشان داد که ایشان معتقدند در تشیع علوی دولت در خدمت دین بوده و در تشیع صفوی دین در خدمت دولت است. شریعتی می گوید در تشیع علوی امام ، حاکم جامعه است و در عصر غیبت ، زمام امود باید به دست علمای دینی باشد. همچنین شریعتی دموکراسی متعهدانه را بهترین شیوه حکومت اسلامی می داند .
 
 
واژه های کلیدی :

دکتر شریعتی

دین

دولت

تشیع علوی

تشیع صفوی

رهبری جامعه

دموکراسی متعهدانه

 
 
مقدمه :
در هر جامعه ای نهادهای گوناگونی برای اداره امور مختلف وجود دارد که از جمله آنها، نهادهای دین و سیاست هستند که هر کدام وظیفه خاصی داشته و بخشی از امور جامعه را امکان پذیر نیست و تداخل وظایف پیش می آید، پس به ناچار این نهادها با یکدیگر ارتباط داشته و داد و ستد هایی دارند. اینکه آیا اصولا این دو نهاد با یکدیگر رابطه دارند یا خیر ، و در صورت وجود ارتباط، چه قواعی بر آن حاکم است، موضوع مورد بحث جامعه شناسی سیاسی و جامعه شناسی دین است. همچنین با توجه به شرایط فعلی کشور ایران و حاکمیت جمهوری غربی سال ها و بلکه قرن هاست که حل شده واز طریق قوانین نانوشته بین سیاستمداران و اصحاب کلیسا در واقع کار قیصر به قیصر و کار مسیح به مسیح واگذار شده و تفکیک دین و دنیا حدلقل در ابعاد نظری مورد پذیرش قرار گرفته است.
 
با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و حاکمیت جمهوری اسلامی و رهبری ولایت فقیه مسئله از نو مطرح شد و بحث حل شده رابطه دین و دنیا در غرب، دوباره در جهان زنده شد و دامنه آن در ایران گسترش یافت و توجهات زیادی را به خود جلب کرد. چنانچه حجم وسیعی از نوشته ها و مطالب توسط موافقان و مخالفان این رابطه گرد آمده و هنوز هم ادامه دارد.
 
 
 
 
فهرست مطالب
رابطه دین و دولت از دیدگاه دکتر علی شریعتی 1
چکیده 1
واژه های کلیدی : 2
مقدمه : 2
طرح مسئله 3
تاریخچه موضوع : 5
پیشینه تحقیق : 9
مجموعه آثار 26 تحت عنوان علی ( ع ) 18
مجموعه آثار 22 تحت عنوان مذهب علیه مذهب 18

کتاب فلسفه و جامعه شناسی سیاسی 18

پایان نامه و تحلیل : 24

رابطه دین و دولت 27

رهبری در جامعه اسلامی 38

رابطه دین و دموکراسی 47

فهرست منابع 57
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

چالش ها و راهکارهای تولید و صادرات پسته در ایران

چالش ها و راهکارهای تولید و صادرات پسته در ایران

در این پایان نامه سعی شده است تاوضعیت تولید پسته درکشور را در ابعاد گوناگون فنی و تجاری و جایگاه مزیت نسبی تولید و صادرات آن مورد پایان نامه قرار دهیم


مشخصات فایل
تعداد صفحات41
حجم0/44 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته اقتصاد

چالش ها و راهکارهای تولید و صادرات پسته در ایران

چکیده 
کشور ایران با برخورداری از تنوع آب و هوایی تولید کننده بسیاری از محصولات زراعی وباغی است  و پتانسیل های فراوانی در افزایش و صادرات این محصولات دارد. تولید خشکبار  ودر رأس آن پسته از هزاران سال پیش در این کشور سابقه داشته و بسیاری از کشورها با نام پسته ایران آشنایی دارند . تولید و صادرات این محصول با وجود رقبای جهانی دارای مزیت نسبی بوده و از  آنجا که اقلیم ومناطقی که به کاشت این محصول اختصاص یافته برای کشت محصولات دیگر با ارزش اقتصادی چندان مناسبتی ندارد، لذا کاشت این حصول و ویژگی اقتصادی وصادراتی آن ، آن را در لیست محصولات صادراتی اولویت داری قرار داده و روز به روز اقبال و تمایل باغداران و کشاورزان به خصوص آن هایی که در مناطق نسبتاً خشک زندگی می کنند رانسبت به توسعه کشت آن بیشتر نموده است. 
 
از انجا که تنها افزایش سطح زیر کشت با توجه به تخصیص منابع آب و خاک که از سرمایه های ارزشمند کشور ما محسوب می شوند ، نمی تواند ایران را در ردیف کشورهای مزیت دار به لحاظ تولید و صادرات پسته در رتبه خوبی نگه دارد ، بر متخصصان و کارشناسان کشاورزی و اقتصادی ومسئولان فرض است که با انجام تحقیقات کارکبردی وسیاست های اجرایی مناسب ، هم در زمینه افزایش محصول در واحد سطح و هم در زمینه ایجاد بازارهای جدید صادراتی تمام توان خویش را برای رونق بیشتر اقتصادی این محصول به کار بندند. پسته نه تنها به لحاظ ارز آوری و ایجاد سود اقتصادی جزو اقلام مهم کالاهای صادراتی غیر نفتی محسوب می شود ، بلکه به لحاظ جایگاه قدمت کشت و تولید و پایگاه اولیه ذخایر پنتیکی نقش ویژه ای در اعتلای نام ایران اسلامی در جهان امروز دارد. 
 
در این پایان نامه سعی شده است تاوضعیت تولید پسته درکشور را در ابعاد گوناگون فنی و تجاری و جایگاهمزیت نسبی تولید و صادرات آن مورد پایان نامه قرار دهیم . در این پایان نامه همچنین ضمن مقایسه وضعیت تولید و صادرات پسته ایران در مقایسه با سایر کشورهای تولید کننده ، چالش های و راهکارهایی که برای حفظ اهمیت و جایگاه این محصول صادراتی به نظر رسیده بحث شده و پیشنهاداتی ارائه شده است.
 
 
واژه های کلیدی: 

پسته

راهکارهای تولید پسته در ایران

راهکارهای صادرات پسته در ایران

جایگاه ایران در بازار جهانی پسته

 
 
 
مقدمه 
توسعه اقتصادی کشور با اتکای صرف به در آمدهای نفتی و پتروشیمی امکان پذیر نبوده و باتوجه به سیر رشد جعیت می بایست به منظور کاهش آسیب پذیری هدف های توسعه اقتصادی ، علاوه بر گسترش صادرات محصولات نفتی و صنعتی ، با تنوع بخشی به نوع صادرات کالاها، محصولات کشاورزی و باغی از جمله خشکبار را در ایجاد در آمدهای ارزی به عنوان یک فاکتور مهم در نظر گرفت.بخش کشاورزی نقش ممتازی را در صادرات کالاهای غیر نفتی به خود اختصاص داده، به طوری که در سه دهه گذشته 80 درصد حجم صادرات غیر نفتی را محصولات کشاورزی تشکیل داده است . از میان این محصولات پسته با توجه به سابقه چند هزار ساله کشت آن یکی از محصولات کشاورزی است که با نام ایران در آمیخته است . بسیاری پیدایش و توسعه پسته کاری را کشور ایران می دانند، چرا که این درخت برای تولید محصول احتیاج به تابستان های داغ و طولانی داشته وسنبت به خشکی و شوری خاک مقاوم است 
 
 
 
فهرست مطالب
چالش ها و راهکارهای تولید و صادرات پسته در ایران 1
چکیده 1
 واژه های کلیدی: 4
مقدمه 5
روش تحقیق 8
تاریخچه کشت پسته در ایران 9
پایان نامه جایگاه ایران در بازار جهانی پسته : 11

سهم ایران از میزان صادرات جهانی 19

تولید پسته در ایران 20

عملکرد پسته در ایران 21

دلائل پایین بودن عملکرد پسته در ایران نسبت به جهان 22

مزیت نسبی تولید پسته در کشور 23

چالش های تولید و صادرات پسته ایران 26

1-تولید انبوه و بازاریابی: 26
2- صادرات غیر قانونی پسته 27
3-رقابت ناسالم تولید کنندگان 27
4-امکانات و پیشرفتهای تکنولوزیکی کشورهای رقیب 28
5- مشکلات کاشت ، داشت و برداشت : 29
7-مشکل صادرات مجد و پسته ایران 32
8-بی ثباتی مقررات حاکم بر صادرات 32
9-فقدان امکانات بسته بندی دنیا پسته به حد کافی 33
نتیجه گیری و پیشنهادها 34
نتیجه گیری 35
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()